kota banjir wok!!..

=P...bnjir sdah...hrp2 laksmne x kne...aaammmiiinnn...huu...td aq g kote ngn my parents la...nk g amik TV....tv??..hha...TV rsak la nyott!!...hoh0...papew2 la...n then smpi jewk at trafic light dpn gedung....x ley lalu plak..air da naek....dpn dataran 2 da pnuh air....wa lau wey!!..huhu..ape seyh.. n then g singgah kip mart jp...nk bli ayam kut...XD...

jln..jln..n jln....mmt jual ayam 2 ckap...yg jln ape nth da naek air...=='....cm ne nk blik??!!>..uhuhu...aq stuck kt tngah...nk ikut jln dpn x ley...jln blakang lgy x ley...hha...kasihan bumi kita....=)....so kteorg stay at kipmart 2 jp...mlantak...huuu....da la aq sjuk gle nk mmpuz....mnggigil....hha....siyez la....cm kt antartika.....=='....

n then..on the way blik rmah..smpat jgak aq BERphotoshoot...hhahah...nie la...hsil2 nye...=P..


nie kt mne nth./..lpe r...hoh0

 



ape nk jdy??...



hha...2 la antre pic yg aq amik...huu..sbnrnye bnyk lgy...mlz nk msuk kn...huhu....tp aq arp sgt3....jgn la bnjir.....k la...2 jewk gut...huuu..bubbye...nk mndi air bnjir...=P..

xoxo


♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

Because Of You....1



Tepat pada pukul 5:30 pagi, kedengaran bunyi jam loceng disebalah katilnya. Dengan segera,Firdza bangun dari katil dan mematikan loceng tersebut. Dia menggosok matanya dan terus mencapai tuala yang disangkut pada kerusi.


Walaupun masih rasa mengantuk, Firdza terus melangkah ke bilik air untuk membersihkan diri.Beberapa minit kemudian, dia bersiap untuk pergi ke sekolah. Sebaik sahaja dia melangkah masuk kedalam kereta, jarinya terus menekan punat radio.


Lagu “ Apa Salahku” nyanyian D’masiv berkumandang melalui corong radio. Firdza membiarkan lagu itu berakhir. Jika diamati setiap baris lirik tersebut, amat sesuai dengan perkara yang dihadapi oleh Firdza sekarang. “ kenapa la lagu nie mengingatkan aku??..ish3…” bisik hatinya.


Firdza Shahira atau lebih dikenali sebagai Firdza, ialah pelajar tingkatan 3 pada tahun ini. Dia bakal menduduki peperiksaan yang besar, iaitu PMR. Firdza cuba sedaya upaya untuk melupakan peristiwa yang terjadi kepada dirinya pada tahun lepas tetapi, ia masih bermain difikirannya. Namun, dia tetap sabar menghadapi hari-harinya disekolah.


Akhirnya, kereta Citra yang dipandu oleh ayahnya berhenti dihapan pintu sekolah. Dengan segera dia bersalaman dengan ayahnya dan keluar dari kereta. Pagi yang dingin itu, jelas mencerminkan perasaan yang Firdza buat ketika itu. Dia bersama 3 orang rakannya Siti,Diana dan Fiqah yang menumpangnya menuju ke kelas masing-masing.


*******************


Bunyi loceng sekolah telah berdering, menandakan waktu untuk pelajar-pelajar rehat. Seperti biasa Firdza, Zulaikha dan Fasha melangkah ke kantin bersama-sama. Masing-masing sudah tidak sabar untuk mengisi perut yang kosong itu. Firdza hanya setia menunggu Fasha membeli makanan di bangku kantin.


“ diet eh??..” tegur Fasha dari belakangnya. “ tak de la..aku kenyang lagi..” Firdza membalas. Zulaikha tersenyum lalu menjamah makanan yang ada didepannya itu. Sementara menunggu mereka menikmati makanan itu, 2 pasang mata Firdza memerhatikan sekeliling kantin. Banyak perubahan yang dibuat, dari segi makanan yang dihidangkan dan banyak lagi.


Tiba-tiba matanya terpaut pada satu susuk tubuh yang amat dikenalinya. Serta merta peristiwa tahun lepas kembali bermain dimindanya. Hampir mengalir air mata bila dikenang semula. Dengan segara dia berpaling dari kelibatnya tadi.


Makhluk tuhan yang dimaksudkan tadi adalah Asyraf. Firdza mengenali Asyraf sejak tahun lepas lagi. Tapi hanya kekal selama 2 bulan. 2 bulan yang tidak mungkin akan dilupai oleh nya,kerana terjadinya peristiwa yang tidak diingini berlaku.


** Julai 2010 **


“ Firdza..sini kejap..” dengan perasaan berdebar, dia menghampiri Syahirah. “ ape dia??..” balasnya. “ kau tahu tak Asyraf baru putus dengan Hidayah??..” Tanya Syahirah dengan muka yang serius. Hanya tuhan sahaja yang tahu betapa hancur hatinya buat ketika itu. “ Hidayah mana??..” balas Firdza dengan hati yang luka.


Syahirah terus menarik tangannya berjumpa dengan Kak Fatin. Dia menjelaskan semua perkara yang dia tidak ketahui selama ini. Firdza menahan air matanya dari jatuh kebumi, tetapi hatinya sudah menangis terlebih dahulu. Syahirah hanya dapat memujuk dirinya yang sedang bersedih itu.


***********


Tiba-tiba sahaja peristiwa yang berlalu itu, bermain di fikiran Firdza. " oit..berangan eh??.." tegur Zulaikha yang sedang mengelap mulutnya yang comot itu. "hmm..tak la..teringatkan pasal last year la.." balasnya sambil memaksa dirinya mengukirkan senyuman lalu melangkah pergi dari kantin bersama mereka.


" kan kita orang dah suruh kau lupakan..." sampuk Fasha yang menghampiri Firdza dan Zulaikha. " hmm..aku dah cuba..but..entah la..cam mane entah aku tak boleh lupa..sorry.." balas Firdza selamba.


" tak pe..nanti kitaorang tolong kau.." balas Zulaikha sambil menepuk bahu Firdza. Dia tersenyum namun senyum itu tak bermakna dia gembira. Tiada sesiapa tahu betapa sakitnya hati dia buat ketika itu.


*********


Petang yang sepi itu, Firdza duduk dihadapan komputer ribanya, dan mencari maklumat-maklumat untuk kerja sekolahnya. Entah bagaimana, hatinya terdetik untuk mengintai blog milik Hidayah. Dengan perasaan ingin tahu, Firdza segera menaip laman web blog tersebut. Lalu dia membaca salah satu isi kandungan di dalam blog Hidayah. Jika dilihat dari tajuk,ia berkaitan dengan Asyraf.


Hatinya berdebar apabila membacanya, dia meneruskan membaca setiap baris ayat yang tertulis pada blog itu. Tanpa disedari, air matanya mengalir membasahi pipinya. “ sampai hati awak tipu kita lagi..mati-mati lah kita ingat awak dah berubah 100%..ihysfm!!..” desis hati Firdza yang kian hancur bagai kaca yang dihempas ke lantai. Lelaki yang dia sangkakan jujur itu, sanggup menipu dirinya lagi.


*********


Keesokkan harinya, Firdza cuba memaksa dirinya untuk senyum, namun segala usahanya gagal, kerana Firdza begitu kecewa dengan sikap Asyraf yang tidak serik lagi. “ kau ok tak??..macam bad mood je..” tegur rakannya yang berbadan gempal, Farhan.


 “ tak..” jawabnya pendek. “ kenapa nie??..cuba cerita dengan aku..” dia memujuk Firdza untuk menceritakan hal yang terjadi. Mahu tidak mahu, Firdza terpaksa menceritakan segalanya. Zulaikha dan Fasha turut ada pada masa itu.


Dengan tekun Farhan mendengar rintihan hati daripadanya. Suatu ketika dahulu, lelaki yang bernama Farhan itu, pernah menyayangi dirinya. Entah kenapa, begitu susah untuk menerima sesiapa pun, di dalam hidupnya. Selepas Firdza meluahkan perasaan geramnya yang terpendam itu, Farhan pula melangkah pergi, meninggalkan Firdza bersama Fasha dan Zulaikha.


 *********


“ weyh..asal kau buat Firdza macam tu??..kesian dia kau tahu tak??..” katanya tegas. “ entah..” balas Asyraf dengan selamba. Sebelum sempat Farhan membalas, Asyraf terlebih dahulu menyatakan hasrat hatinya, “ aku gila kan diaorang berdua..”. Terlopong mulut Farhan mendengar kata-kata keluar dari mulut Asyraf.


**********


Beberapa minggu selepas itu, Firdza menghindari dirinya dari bertemu dengan Asyraf, ataupun Arshad, saudara kembarnya. Tetapi takdir telah menemukan mereka di sekolah. Kemana sahaja Firdza pergi, mesti terserempak atau terlihat dengan mereka berdua.Naik muak Firdza bertemu mereka, namun dia tetap sabar menghadapi dugaan ini. Mulai dari saat itu, Firdza tidak mempercayai lelaki mahu pun cinta Kerana dia,Firdza jadi sebegini.


“ kau jangan la lari je daripada dia..nanti dia makin perasan..” kata Zulaikha sambil mempercepatkan langkahnya untuk menyaing Firdza yang jauh kehadapan. “ kalau aku tak buat macam tu..nanti dia fikir aku ni terhegeh-hegeh kat dia..ish..”mukanya masam mencuka.


Sampai sahaja dikelas, Firdza terus duduk di tempatnya, sambil menongkat dagunya. “ kau sabar je la..maybe ada hikmah..” Fasha cuba menenangkan Firdza. “ hmm..untung kau Fasha, dapat pakwe yang setia, walaupun dia jauh, tapi aku boleh rasa lah, yang dia tu setia..” kata Firdza terus terang kepadanya.


“ Tapi dia pernah tipu aku jugak..” balasnya balik. “ yela..tapi lepas tu, dia dah jujur..tak cam mamat ni..siot je..kalau muka macam Justin Bieber..nak pasang 10 pun..aku tak kisah..nie muka cam apa..ada hati nak pasang 2..gi mampus la..” bebelnya sambil merenyukkan kertas pemberitahuan tentang cuti sekolah yang baru diedarkan oleh ketua kelas sebentar tadi.


Zulaikha ketawa besar melihat gelagat Firdza. “ kau nie..tengah marah pun boleh buat lawak..” dia menyambung ketawanya tadi. Firdza juga tersenyum dengan kata-katanya tadi.. =).Beberapa minggu melepasi mereka. Hari demi hari Firdza menahan sakit ,sakit yang bisa diubati. Hatinya tidak pernah hancur sebegini, kerana dia lah, Firdza tidak mempercayai setiap insan yang bergelar lelaki.


*********


Pada waktu Science, Pn Juriah tidak masuk ke kelas. Fasha mengajak Firdza untuk mencari guru untuk mengganti Pn Juriah. Sedang sahaja mereka sedang rancak berbual semasa ditangga, sehingga tidak perasaan ada pelajar dihadapannya. Firdza terlanggar pelajar tersebut, dengan kelam kabut dia meminta maaf sambil terbongkok-bongkok mengutip buku-bukunya yang jatuh tadi.


“tak pe..” balas pelajar itu. “ eh??..lelaki la..malunya aku..” desis hatinya apabila mendapati tuan punya suara itu seorang lelaki. Dengan perlahan dia melihat ke atas. “ sorry eh..tak sengaja” balas Firdza menahan malu dimukanya. “ hmm..its ok..tumpang tanya, blok form 4 dekat mana ye??..” katanya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.


“owh..dekat sebelah surau..blok tu kat belakang sana..” balas Fasha sambil menunding jari ke arah surau. “ ok..thanks..hmm..btw saya Eyyad..” balasnya dengan senyuman. “ no prob..saya Fasha..yang terlanggar awak tu Firdza..ok la..hope awak jumpa kelas..” balas Fasha sambil tertawa, lalu melangkah pergi bersama Firdza.



“ Kau ni kan..memalukan aku je..” jelas Firdza.“ Eyyad tu comel kan..” kata Fasha dalam perjalanan balik ke kelas mereka, yang berada ditingkat 3.Dengan pantas dia mengubah topik. “ comel ke??..” balas Firdza sambil mengangkat sebelah keningnya. 

Fasha tertawa melihat Firdza ketika itu. Dia juga turut ketawa dengan aksinya sendiri. “ comel la..kut..rambut dia ala-ala justin bieber..and then gaya dia..” jelas Firdza sambil tersenyum sambil mengingati wajah Eyyad.


“ dah mula dah..Justin Bieber Malaysia..” Fasha terus tertawa dengan ayatnya sendiri. “ ape seyh..merepek betul..BTW setia pada yang satu ye cik Fasha..” perli Firdza sambil melangkah masuk ke kelas. “ oh yeah…I forgot..” balas Fasha dengan selamba.


*********


Masa rehat pun telah sampai, kantin yang kosong itu, dengan sekelip mata penuh dengan pelajar-pelajar. Firdza juga hairan melihat karenah mereka yang tergesa-gesa hendak ke kantin. Seperti orang kebuluran. Dia tertawa sendiri melihat setiap gelagat mereka.


“ kau dah kenapa ketawa sorang-sorang??..” sapa Fasha disebelahnya. Firdza tersedar dari lamunannya. Belum sempat dia membuka mulut, Fasha telah mendahuluinya. “ tak kan la terjumpa Justin Bieber Malaysia..dah jadi gila macam nie??..ish3..” katanya lagi sambil menyuapkan kuih lapis ke dalam mulutnya.


“ Justin Bieber Malaysia??..” berkerut dahi Zulaikha. Firdza tertawa sendiri. “ tadi kitaorang terserempak dengan mamat ala-ala justin bieber..” balasnya. “ ye jewk..korang ni??..” tanya Zulaikha bagaikan tidak percaya.


“ ya iya lah!!...believe me..” sampuk Fasha dengan loghat indon dan mimik mukanya yang serius. Firdza tersenyum melihat rakannya yang menafikan kenyataan tersebut. “ ha..tu dia!!..” balas Fasha dengan cepat, sambil menunding jari telunjuknya pada pelajar lelaki yang baru sahaja menjejak kaki ke kantin.


Sepantas kilat, bola mata mereka memandang tepat pada pelajar berkenaan. Bukan sahaja mereka bertiga, namun boleh dikatakan hampir semua pelajar perempuan di kantin itu, memerhatikannya.



Tiba-tiba pelajar yang mereka perhatikan itu, memandang ke arah Fasha, Firdza dan Zulaikha. Dengan ikhlas dia melemparkan senyuman manis kepada mereka dari jauh. Terbeliak mata Fasha melihat senyuman yang menggoda itu. “ wa lau wey..Fasha..” kata Firdza sambil tertawa melihat rakannya itu. “ mengucap Fasha..setia pada yang satu..” tambah Zulaikha sambil mengusap belakang badan Fasha.


“ ape korang nie!!...” tegas Fasha sambil mengalihkan pandangannya ke Zulaikha. Mereka hanya memandang ke tempat lain dan buat tidak tahu sahaja. “ hmm..yela-yela..Pasha forever..” balas Fasha sambil meneguk air sirap limau itu. Firdza dan Zulaikha tertawa dengan gelagat rakannya itu, Fasha.


********


Sedang rancak mereka berbual, satu suara menyapa dari arah belakang. “ hye Firdza and Fasha..” kata suara itu. Dengan segera mereka menolah kebelakang. Rupa-rupanya lelaki yang mempunyai gaya seperti justin bieber menegurnya. “ eh Eyyad..dah makan belum??..” Fasha meramahkan mulutnya yang terlebih ramah itu.XD. “ mestilah dah..yang ni siapa??..kawan korang juga eh??..” tanya Eyyad sambil memandang tepat ke arah Zulaikha.


“ of coz la..nama dia Zulaikha..” balas Firdza. “ kita orang panggil dia Jyju..” tambah Fasha. “ kepala HOT kau..Jyju..” sampuk Zulaikha apabila Fasha mereka nama tersebut. Eyyad hanya tersenyum saat mereka memperkenalkan teman mereka itu.


****bersambung****


  • ape jd ps2??
  • korang rse..Eyyad minat kat spe??
hoho...soalan cepumas...XD...




**hha...wa lau wey!!...aq tw cter aq sgt3 poyo n x bez lnsung...nth knp aq mnggtl nk tlis..hoh0..klu nk bndingkn B.O.Y ngn Miss Perfect..aq rse Miss Perfect mnang...XD...papew la...smue cter at ats nie x 100% bt0l...tp yg bhgian ats2 2...kisah benar nyott!!...XD..**


♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

please stop crying!!...=='

=P...please la..tlong r..jgn nangis lagy....banjir kote wok!!...hha..aq tjukn nie..khas 4 awan2....XD....nth ble la dia nk stop crying??...huu.....smlm jln kt ulu tiram yang kat jmbatan 2...air paras lutut!!..lutut tw..bkn buku lali or else...=='...da mcm teh ais da..huuu...(>.<)...

seram aq tng0k...n then mse kt mne ek...pandan city gut...rmah2 yg tepi sungai 2...=='...naek air sdah....6pk bumbung jewk...T__T.....wahai awan2....ble dye nk brhnti menangis...aq pown pnah nangis gak..tp x de la smpi bnjir!!..hha...da2...stop merepekING..bak kta my frenz MAS TIARA...huu..hmm..doa2 la spye hjan nie brhnti...

klu la kote bnjir...hmm..jgn la!!..ssh la nk amik PMR...=='...nyott!!...XD...siyezly la...aq mmg x nk kote bnjir...T__T...so sme2 la kte doa ye....=).....AAMMMIINNN....

xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

B.O.Y

tjuk dye 6pk cm BOY kn??..hha..sbnarnye 2 short form Because Of You..hha...XD..mrepek jewk aq nie..hha..hmm..aq rse..cter bru nie..es0k bru aq post coz jln cter aq poy0 gle..hha..nie aq nk bgy karakter..XD..hha..ske2 aq jewk maen tkar nme org...tp x pe...hoh0


  • Firdza Shahira ( aq kut...hha..)
  • Fasha ( farah la..)
  • Zulaikha ( yg nie zainab...XD..)
  • Hidayah ( =)..phm2 jewk la..)
  • Asyraf ( mmt 2 la..)
  • Arshad ( twins dye..hoh0..)
  • Eyyad (dye nie x wjud pown..sje wt cter..=='..)


hha..mrepek kn aq nie..nth ape2..2 main character dye..minor character dye cm biase la..mmbe2 aq..mmbe2 dye...bla bla bla...hha..mlaz nk cter..hmm...farah aq tkar FASHA...hha..comel nye.. FARAH + PASHA = FASHA...walawe!!...hha..sweet2...zainab jdy ZULAIKHA...=)...ok la 2...hha...yg nme kmbar 2..aq amik nme kmbar saujana...=P...hha..ape seyh...tp ok la 2...x kn aq nk truk F...nk mmpuz bt0l...XD...

HIDAYAH...=)...x kn nk sruh aq cter gak..aiy0o...hmm..dye bley dktekn my honey..a.k.a madu..=='...hha..da2 jgn mrepek...hmm..EYYAD nie plak..pnmbah perise dlm cake aq...hha...mksud aq cter..=P..x wjud pown mmt nie...sje jewk wt..huhu,,,tp aq byg kn dye nie cm mmt at FB 2...dye ala-ala justin bieber malaysia....XD...hha...aq mmg gle...

tu jewk la..psal cter kemrepekan aq nie,,hha..k la..bubbye...=)..

xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

new story alert!!

hha...cuti2 nie kn...trase cm nk tlis cter bru jewk..huhu...da dpt bnyk idea nie..=)...mybe esk or luse bru post cter bru nie...tjuk dye " BECAUSE OF YOU "..tjuk jewk BI...tp ctre dye BM..hoh0...nie cter psal dri aq n pristiwa yg mnykitkan aty yg trjdi kt dri aq nie...ble??..last year la!!.....huhu...smue karakter dlm nie...daq2 laksmne la...tp aq x gne nme sbnar...=P..nk mmpuz ape??...XD...

hmm...hope u guys ske la cter bru nie..hha...lum bce lgy..da sruh suke2...hha..kemrepekan...=P...ok2...aq nk smbung tlis cter nie...bubye..

xoxo

p/s: tp spe2 yg aq gne t0k cter aq nie...sowi tw klu gne sesuke aty...hmm..klu x gne....nnt cter aq nie x complete...hha...XD...
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

Apa Salahku ~ D'Masiv

Apa salahku
Kau buat begini
Kau tarik ulur hatiku
Hingga sakit yang ku rasa

Apa memang ini yang kamu inginkan
Tak ada sedikitpun niat ‘tuk serius kepadaku

Katakan yang sebenarnya
Jangan mau tak mau seperti ini

Reff:
Akhirnya kini aku mengerti
Apa yang ada dipikiranmu selama ini
Kau hanya ingin permainkan perasaanku
Tak ada hati tak ada cinta

Apa memang ini yang kamu inginkan
Tak ada sedikitpun niat ‘tuk serius kepadaku

Katakan yang sebenarnya
Jangan mau tak mau seperti ini



p/s:bez seyh lgu nie...cm kne jewk ngn aq...hoh0..

♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

please!!...='(...

T__T...please....im begging you....
get out of my mind...
my heart..my life....ugh....
why is this happening to me??...
why me??..
i tried to forget you..but...=='...
you'll always there..
wondering in my mind...
why??...
please!!...for the last time...
go away...far away...from me..
ihysdm F*****...


p/s: tlisan nie x ley bsar lgy ke??!!....
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

今天...明天...等

hha,,aq pown x tw tjuk aq 2 ape...aq maen tka jewk at google translate...hha..XD..nvm la...x de spe nk bce blog aq nie..huh...=='...ape seyh...

hmm..arie bru x nk tng0k mke dye..last2 6pk gak..haih..=='...ssah bt0l kklu 1 skola nie..=P..lnx dye la..pduli ape aq...hha...skunk nie...aq n fara de mnat...x de la mnt sgt3....juz ske tng0k mke dye..coz dye peranakan...a.k.a bdaq mix..mke dye cm arab + mlayu + ape nth...x psti...yg psti nye dye mmg mix...hha..tp dye kureng la skit coz..mke dye brjrawatt...XD...hha,.,,klu mke dye bersih...walawe!!...hha...

hha...kteorg x de la mnt dye sgt...jgn la pk laen...hoh0....kteorg bkn jenis playgurl or curang2 nie...=='...fara setia pd yg 1...huhu...aq??...aq single la...XD...couple is trouble tw..hha..kemrepekan...

BTW...next week cuti la beb...hha...happy shial..hha...yg x bez nye...geo x blaja lgy..=='...da 3 mnggu x blaja..huh...asyik2 cuti...hmm...papew pown..aq arp daq2 3wukm dpt catch up la...klu lmbap...mmpuz r mse nk amik pmr 2...XD..haih..mslah bt0l..=.='..

xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

mcm SHIAL...

hha...=)...ok2..ieza da nk mle kn cter arie nie...yg ieza ckap SHIAL 2..hoh0...hmm...lets start mse dtg skola...first2 jewk dtg skola...kteorg lepak kt kntin...tbe2 aq tringat kt kertas pendftran PMR 2...huh...mti2 aq ingt aq x bwak...nsib baek la bwak..klu x...mmpuz tw...hha...

bla..bla..bla..kteorg nk g dftar...nk amik no..aq dpt PG 87...hha...no dye x cntik sgt la...huhu..da mle da shial arie nie..huhu..nk tw knp??....sbb rmah panglima..brsblahan ngn pahlawan...n sblah pahlawan...rmah hulubalang...pe!!..bru jewk smagat nk lari...da x de mood...haih...knp la kne rmah panglima brjiran ngn twins 2??...aiy0o....mcm shial la..hha...da2...jgn mrepek lgy,.,.

hmm...ps2 kte lari la...first2 aq lari ngn ain..n then ain bla...z-nab lak dtg...huhu...last2 aq lari ngn fizza jewk...=)...xpe2...kteorg siap wt group lgy...geng walking2...hha..XD...kemrepekan..n then..mse nk smpi skola 2...fizza nye gtah wne putih hilang...0.o...hha...ps2 kteorg pth blik n cari gtah 2..huh...aq tman la dye...baek tw aq...da nk smpi dpan..but pth blik..demi gtah...=P...

pas2 kte skip ke kantin...hha..mse ni da abiz lari..pnat w0k...nk trcbut kaki aq...huhu..n then mse nk g kn dyeorg..wan pnggil aq...tbe2 jewk..hoh0..n dye ckap de bdaq nk knl??!!>..WhatTheFish??...hha...aq tny la spe..n then dye ckap..ade la bdaq 2...so aq ckap pe nth lpe...=P...n then bla...XD...ape seyh...kemrepekan...hmm mse ngh tnggu ckgu ssun medal2 2....si hulubalang wt hal..=='...terjenguk-jenguk...haih...da knp kw??...skit eh??..ape seyh...=P...nyott pnye bdaq...twins dye pown sme...=P...aiy0o...what a day...hha...

yg sdih nye...panglima no 7...peh!!..T__T...tp x pela...panglima da jdy johan mse 2009...huhu...mmg shial la arie nie...huh...ape la nsib...=P....satria lak no 1...??...weird kn3??....hha...tp kesian syahbandar...no last...xpe2....next year lari laju2....x ya brhnti...hha...nk mmpuz ape??...XD

hha...ps2 mse blik hjan...aq pown mndi la..haha...bez tw mndi ujan...=)...tbe2 aq tr6pk kete mak aq...ps2 kteorg brlari la kt kete 2...n then??!!...hha...slah kete la nyott!!...=P...wt mlu jewk/....nsib baek aq x msuk kete 2 lgy./..hhha...LOL....

hmm..bnyk bt0l kteorg glak arie nie...hha...2 jewk la gut t0k arie nie..huhu..es0k aq cter lgy ya...hha...k2..bubbye..xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

e + s + o + k = ??..

hha...tjuk aq wierd kn3??...hoh0...esok??...knp ngn esk??...hha...es0k kne lari..bkn 100 meter...=P...6km la shial....hha...jauh gle r...huhu...xpe2..demi panglima...aq lari jewk r...hrap2 la aq..ain...n fizza x brpcah...hoh0...=)...

hri skan da nk mle...aq mmg nk msuk skan2 nie...but cm pnat jewk...nk kne set time 4 study,,,2syen...skan...bla bla bla...haih...pressure!!....huh...XD...ley jdy gle tw...=)..tp aq x tw cm ne malini ley dpt straight A...dye skan mmg terer gle..smpi pringkat negeri...=)...hha...kne blaja dgn dye nie...hoh0...XD...aq da mrepek da...=P...

hmm...ape lgy ek..jdy arie nie...=='...oh yeah...hmpir trlupe...he appeared again!!??..WhatTheFruit...hha..mse g skola...aq x 6pk dye..mse rhat x 6pk..klu 6pk pown kmbar dye..huh...tp da ckup mnympah..hha...bru jewk nk pcah kn rekod...last2...trrrr6pk la dye mse nk blik....haih....=P....siot bt0l la...bru nk pcah kn rekod...XD...kemrepekan...huhu...

BTW...arp2 esk..mse tngah lari...tbe2 hjan...walawe!!....hha...bez gle..da lme x mndy hjan...=)...
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

^^...today was a fairytale....^^

tjuk aq cm shit...hha...papew la..who care??..=P...nk tw knp tjuk dye nie...hhu..coz aq hppy sgt3...hha....=P...da2..skunk nie aq nk cter..huh...hmm....kte start dry dtg skola...as usual la...blaja...blaja..n blaja...=)...

skip mse nk blik la..hha...snang cter..XD...aq..fara..n fizza..g tka bju skan...n then g surau...=)...kteorg bdaq baek!!...hha..mrepek bt0l...=P...n then pe lgy...mlantak la...hhu..tw la prut aq cm ne ble da lpa...huhu,,,aq yg abiz dlu...=P...gelojoh!!...hha...nyott...XD...

n then kteorg g kmas perpustakaan...pustakwan la kte kn,,,hha.,..so kteorg kmas la bku2 yg beribu-ribu-ribu 2....HHA...ikut subjek n form...haih..=.='...naek muak aq tngok bku2 bnyk cm nie...hha...hrp2 la dpt good luck skit dry ssun bku nie...=)...kemrepekan....hha...n then aq ksian tng0k cinderella laksmne...hha...annisa...=)....cian dye..kne lap rak2....yg da brzman x pki..huh...bnyk abuk myak...da lap 2...tngn jd black...hha...org mnyak!!...hha..siyez la..itam..ssh nk ilang....huh...nsib baek aq kne skit jewk..hoh0...

n then time for kte g lari...huhu...bez tw...kteorg lari sparuh jln jewk...n then ptah blik...hha...jht bt0l...hha...xpe2...no one knows...HHA....pas2...hha..nie yg aq ske gle nk mmpuz nie....=);....lompat tinggi...XD....bez la...mle2 ckgu sruh daq2 laki lmpat...de la bbrape makhluk yg lmpat...haih....=='....x de la tnggi mne pown...

n then ckgu harmaini ckap.." awk bole lmpat kn...pgy la lmpat..biar plajar llaki trcbar skit..."...hha...dgn mke x mlu...aq g la lmpat...hha...da x than nie...lme da aq x melmpat...XD...so aq lmpat la..lari..lari..lari..lmpat...hha..n then??!!....lepas la!!...haih...kw ingt aq pe??...hoh0...aq x de la hbat mne pown...biase2 jewk...=...P

ps aq da lmpat..daq2 laki da cm ape...lgy x nk lmpat...ape seyh daq2 panglima....sdih aq...hha..nk jewk aq trik sorang2..g lmpat...wahai adik2 ku...x de la tnggi sgt....so lmpat jewk la...=)...hha..ape seyh..bkn nye ssh pown...pmpn yg lmpat...first of all...aq la..=='...n then ain..n shahidatul..huhu..daq2 cine n india sorang..=)..yg lpas cme aq n daq india sorang nie...tp daq india 2 nye cre x bt0l...

so ustzah ape nth...lpe nme dye...sruh aq wt demo...wakkkaaa..ps 2..ckgu harmaini lgy sruh aq lmpat...ckgu knal aq dry form 1...smpi form 3...huhu...ingat lgy ckgu ek??..hha...x sngke...aq trharu,...hha,...da2 jgn mrepek...hha..

hha..pe lgy..lmpat la wahai ieza...=)...aq lpas k...n cre aq lmpat bt0l....cre dye lmpat cm SUPARMAN a.k.a superman...hha...confirm x bt0l...XD...tp aq mmg disappointed r ngn daq2 panglima...x de spe nk lmpat...T_T..sdih2...huhu....

bru jewk nk tnggu turn t0k lmpat lgy...fara dtg n ckap...mama aq da smpi...WhatTheFish!!???...hha...aq nk lmpat la nyott!!....XD...haih..=='..trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrpkse la aq blik...dgn aty yg brat...hha,,,ayt aq cm SHIAL...hha...=P...

hmm...thats all for today...fairytale la sgt...hha...cm mrepek tale lgy ade r...hha...panglima chayokk...hha...cm pe nth...=P...hha...k2..bubye...

xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

PENAT SHIAL!!...HHA

hha...siyezly la...aq mg pnat arie nie..mte cm nk trrrrttup jewk..hoh0...da la blik kul 5..=P...coz arie nie WIRA n PAHLAWAN de lathan..=)..xpe2..demi kwan aq...aq rela babe>...hha...ok2...aq nk cter psal arie nie...XD

Huuuu.....x tw la arie nie ape nsib aq....mybe aq dpt TUAH coz fon aq ILANG....hha...arie nie...aq x trsrampak ngn mmt 2!!...yez2...btape happy nye aq ble X 6pk kete kancil dye...yaahhoooo....=P...kemrepekan...hha...ok2...so smpi skola...cm biase la...arie isnin de prhimpunan....bkn skjap...lme SHIAL...hha....kaki aq kram dduk lme2....hha...n then ckgu mmbbel ape nth....aq x dgr...hoh0...n then time ckgu rusdi ckap..aq mmg focus coz skan kn...spe x ske...=)...

yg aq brdbar nye...psl dye ckap de tkar2....dlm aty aq ckap...jgn la HULUBALANG....hha...gedix seyh aq...hha...dye ckap 2morrow PANGLIMA...rmah skan aq la..SATRIA..fara n farah...hha..nie bkn kmbar k...juz sme nme jewk...huhu...n last skali HU----...TEMENGGUNG....aisyah..=)...hha..sje wt suspen...=P...happy gle aq...lega aty ble dye ckap temenggung...klu ckgu 2 ckap HULUBALANG....mmg x syg nyawe...hha...da2 ieza..x pya nk mrepek....=P....syukur alhamdulilahh....=)....BENTARA N SYAHBANDAR yg ngn HULUBALANG..hmm...kesian gak kt M...='(...

n then time AG...haih..=='...seberslah lak aq...huhu...aina tnye..psal klau kte kaler rmbut la...aq lpe soalan dye...huhu...ape seyh...wan..haikal..asil...smue daq2 laki yg tw rmbut aq perang...da tnjk2 aq...peh...hha..sbar ieza...hha...lgy2 wan...x hbiz2...haih...=='...kasihan bumi kita...hoh0...ayt ustaz...aq maen ambik jewk...wakaka...

hmm....so bla bla bla...aq skip ke ptg...pas piqa da abiz training...nk call bpak aq..da la x de duit syiling....so aq mnx la luqman...nsib baek dye ade..hoh0..thx ya luqman!!...=)......n then si talytabez ley ckap.." weyh F** mne??..."..aq pe lgy..jelingan maut aq blas....ape seyh dye 2...bernanah la tlinge aq dgr nme dye..=P...da la td bajet jewk..huh..menyampah aq..=='...

so aq n aisyah nk call my papa kt public fon tun hbb..hha..knpe tun hbb??...haih..kt lksmne nye de org ngah repair..haih...jahanam!!..XD..hha...hmm...ps da call...fon 2 rsak la...papa aq x dgar papew pown..haih..n fon nie ley wt prangai SHIAL dye...hha...dye tlan abiz duit luqman td...=P...dsr SHIAL nye fon...hha...siot r...x knyang2 mkn duit ye kw nie??!!...hha...mrepek3...=P...

nk d pndekkn cter kemrepekan aq nie...farah g  tka duit ngn acik tkang repair 2..haha...XD...bla..bla..n bla...mse ngh tnggu papa aq amik...kteorg brbual la psal lpas PMR....XD...nyott jgak kteorg nie...ujian pown lum nk pmr..hha...

kteorg cter psal wt reunion 6UTM 2008....huhu....nth ape2...n then form 4 nk skool at mne..hmm..i prefer..TEKNIK kt kote...=)...aisyah pown sme...hha..sehati sejiwa se---....hha..=P...aq mmg nk 1 skola ngn dyeorg lgy...tp aq x nk dduk ASRAMA!!....huh..i hate asrama..x tw knp...=P....hha...ape2 pown yg trjdy....the most important thing is...AQ X NK DDUK ASRAMA!!....=P..

hha...da2....ckup sdah aq mrepek t0k arie nie....=)...hmmm....skunk nie nk STUDY..=)...baek tw..hha..k2..bubye guyz....xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

Oh January!!..=P..It Sucks...

tjuk da cm ape an...hha...mengong bt0l..hmm...nie last week of blan january...huh...cm x cye da nk msuk febuari...=p...ape yg aq plan for thiz year...rse nye cm ssh nk cpai...bnyk bt0l mslah..nie bru blan 1....lum lgy 2...3...4..5..bla bla bla...T__T...sdih2....tp aq kne sbar...hdpi smue nie...haih...=='...

nk tw something x??..=p....i miss my fon la!!...sehari tnpe dye...haih..=='...spe la yg amik ek??...mmg x de kje bt0l...mcm SHIAL r...a DAY without you is like a YEAR without rain...='(...

CSL G6


nie r fon aq yg dcuri oleh setan kt laksmne...huh...gram siot...fon aq nie x de la lwa mne pon...cikai tw...x psl2 kne curi...bnde laen dlm beg aq kw x nk curi lak..haih....=='...ape pnye manusie...klu nk compare fon aq ngn fon korang....fon aq pling bruk...tp bruk2 pown...aq syg!!...


nyott...pkwe aq yg pling setia tw x!!??..dye ilang kn bsan aq...dye la sgale nye...hha...bkn cm mmt 2....ape pown x bley...=P...nk x tk nk...aq kne redha yg fon aq dh hlang....aq arp sgt3...fon nie pde ckgu...amin!!...=)...sobsobsob...


second story lak..psal ******...hoh0..spe r 2...x yh tw r....mmg x gne daq nie..dry taon lpaz...smpi skunk... hbiz2 lgy kes aq ngn dye..bdo bt0l...nsib baek la smlm aq da tw sgale nye...thx 2 M***....for tlis kt blog psl dye 2...klu adq x tlis...akq kne tpu hdup2 ngn dye lgy...huhu/...thx sgt3...=)...


Oh January!!...hha...knp la bnyk mslah??...=)...ape2 pown...aq kne sbar....sbar..n sbar...mybe de sbb knp nie trjdy...cnth nye,,,,fon aq ilang coz dye sruh aq blajar...x yh nk msg2 mmt 2...PMR taon nie!!...huh/....sram aq dgr..cm x cye aq da form 3...huh...=='...da2..aq x nk mmbbel...huhu...bubbye...xoxo


♥ Thanks for reading..luv yaa ♥

i hate thiz part right here....

T__T...sdih aq arie nie...nk tw knp??...rjin2 la bce ye....hmm...first nye..mmg la bez...kteorg pndah kn buku2 kt bwah...n then  tbe2 ckgu sul0r ckap." form 3 naek klaz!!..."...so kteorg g la klaz....nk x nk..kne blaja gak....dlm 10 mnt gut..ckgu sulor 2 call ckgu azila...n dye ckap....sruh kterog trun..coz x ckup org..ape seyh...da elok2 kte kat bwah..g halau....ble x ckup org....pndi lak pnggil blik...hha...lwak!!..

so mse ssun2 2...x bez gut...hha...first2 mmg la bez...kteorg bratur cm krete api n then pass2 bku....bez gle la...buku2 pown ley wt maen..hoh0..ape nk jd ngn kte nie...hha..bez2 pown..ttap ade bnde yg hlang...nyott/..bnde itu ade r manusia...hha...dye nie menyakitkan aty...kt mne aq g...asyik 6pk mke dye jewk/....pe...gram la siot...bkan dye jewk....kmbar dye pown 2x5....sme2 nyott!!....hha...bla..bla..bla...pas rhat kteorg smbung ssun bku...kali nie...fakhrul dtg at aq n tnye knp aq bad mood....jwpan nye..x laen dn x bkan....that twins la!!...menyakitkan aty bt0l....so aq citer la..gnie...gitu....hha...

n then..dye g bgtw dye...ape seyh...hha...da dye plak t0uching...hha..mmpuz kw r...pduli ape aq...n then fakhrul tnye r..dotdotdodt...hha..n then jwapn dye mmg cm SHIAL...hha...dye jwp.." aq mmg gle2 kn dyeorg br2.." pe x cm siot lak...oit mmt...klau kw 2 ensem...nk psang 10 pown aq x heran....nie mke cm ape...ade aty nk 2....g mmpuz la....hish...=P....gram3...

n then tbe mse t0k blik...kteorg lepak kt surau...mse da nk kluar 2...aq cry r fon aq..cri3...tbe2 X DE LA WEYH!!....bd0h r...abiz beg aq..aq trabur kn brang2...nk cri fon pnye psal...tp x de...peh!!...cdey gler r....i hate thiz part right here....mmg sial la spe yg amik....x de kje kew ha??...nk curi2 brg org....aq arp sgt3 kw dpt BAD LUCK spnjang id0p kw....AMIN!!!.....=)...

dri 1..1 mslah aq dpt..first2 that mmt yg  x  sdar dri....second my fon....hmm...dugaan...mybe ade hikmah dsbalik ujian yg aq trime nie...hmm..da la..sdih sial aq..k2...bubbye...xoxo
♥ Thanks for reading..luv yaa ♥